Talk & Vision Blog

Kies een samenwerkingsomgeving die past bij jouw organisatie

De afstemming tussen de werkvloer en IT is vaak een struikelblok. Dat komt niet alleen door het gebrek aan technologische vaardigheden van werknemers, ook het gebrek aan afstemming van IT op de wensen van de gebruiker zorgt voor belemmeringen op de werkvloer. Hoe los je dit op en hoe zorg je voor betrokkenheid en motivatie aan beide kanten?

Wanneer de IT-afdeling keuzes maakt voor nieuwe technologie wordt vaak vergeten te kijken naar hoe medewerkers samenwerken.

Read More

Topics: collaboration, samenwerken, videoconferencing

Ontdek hoe samenwerking via video aansluit bij jouw behoeften

Camera, microfoon, monitor, luidspreker en codec. Dit zijn de vijf essentiƫle componenten die een oplossing vormen voor samenwerking via video. De camera en microfoon leggen het beeld en geluid vast op een locatie. De codec converteert de video en audio naar een digitaal signaal, comprimeert dit signaal en stuurt het vervolgens over het netwerk. Aan de andere kant de-comprimeert de codec het signaal en stuurt het beeld naar een monitor en het geluid naar een luidspreker.

Read More

Topics: collaboration, samenwerking, videocommunicatie, telepresence, video

Samenwerken op afstand: HR, take the lead!

Aangezien Het Nieuwe Werken steeds meer voet aan de grond krijgt, wordt er steeds meer samengewerkt op afstand. Veel organisaties investeren in technische middelen om dat te faciliteren. Toch blijkt in de praktijk dat veel van die middelen niet of nauwelijks worden gebruikt. Mede doordat ze niet aansluiten bij de cultuur in de organisatie. Uit onderzoek dat Talk & Vision onlangs heeft uitgevoerd blijkt dat bij maar liefst 88 procent van de organisaties cultuur het grootste obstakel is voor het succesvol samenwerken op afstand. Wil je als HR-verantwoordelijke een bijdrage leveren om samenwerken op afstand te laten slagen? Take the lead!

Read More

Topics: collaboration, samenwerken, hnw, thuiswerken, werken op afstand, mobiel werken, het nieuwe werken, mobiliteit

Samenwerken op afstand: 4 aandachtspunten voor de HR manager

Goede samenwerking is het resultaat van de juiste afstemming tussen wie, wat, waar, waarom en hoe.

Maar waarom is samenwerking nu zo bepalend voor het succes van uw organisatie? Hieronder een viertal aandachtspunten die duidelijk maken waarom inzicht in het de samenwerkingsstructuren van uw organisatie zo belangrijk is.

Read More

Topics: collaboration, samenwerken, werken op afstand